F.A.Q.

Q: Poszukuję rotametru, jakie dane muszę dostarczyć, żeby był możliwy dobór najlepszego rotametru do moich aplikacji?

A: Aby umożliwić nam dobór urządzenia dla Państwa aplikacji, należy podać: - nazwę gazu / cieczy procesowej (wzór chemiczny, skład procentowy) - wymagany zakres przepływu - w przybliżeniu - materiały, z jakich ma być wykonane urządzenie (zgodne z medium procesowym) - ciśnienie i temperatura robocza - minimalne / maksymalne ciśnienie i temperatura medium procesowego - gęstość i lepkość medium procesowego w warunkach roboczych - średnica i typ przyłącza - inne wymagania np. dotyczące: certyfikatów Ex, dodatkowych czujników lub przetworników, zaworu regulacyjnego, klasy dokładności itp. Najlepszym i najprostszym sposobem jest przesłanie nam wypełnionego „ZAPYTANIA

Q: Co w przypadku gdy zakupionym rotametrem będę chciał mierzyć medium inne niż to, do którego jest przeznaczony?

A: Oferowane przez nas rotametry są skalibrowane i dobierane do konkretnych rodzajów mediów procesowych. Media posiadają różną gęstość, lepkość etc. Różnice te mogą powodować przekłamania we wskazaniach, a w skrajnych przypadkach (wyższa niż dopuszczalna temperatura lub wyższe niż dopuszczalne ciśnienie) nawet doprowadzić do uszkodzenia urządzenia. Zalecamy stosowanie rotametrów dla mediów i w warunkach zgodnych z ich przeznaczeniem.

Q: Czy podane przez Państwa ceny zawierają już koszty transportu?

A: Nie, ceny przez nas podawane nie zawierają kosztów transportu. Są one potwierdzane dopiero po otrzymaniu zamówienia. 

Q: Czy istnieje możliwość otrzymania świadectwa kalibracji rotametru?

A: Tak, za opłatą możemy do rotametru dołączyć „świadectwo kalibracji” wydawane przez producenta. Świadectwo kalibracji wydawane jest dla każdego urządzenia z osobna. Wydanie świadectwa możliwe jest wyłącznie wraz z zamawianym rotametrem, nie istnieje możliwość wydania świadectwa do zakupionego już wcześniej rotametru. Koszt świadectwa naliczany jest dla każdego urządzenia osobno.

Q: Urządzenie zakupione u Państwa uległo uszkodzeniu i wymaga naprawy. Na jaką pomoc mogę liczyć?

A: W przypadku uszkodzenia urządzenia, należy odesłać je na nasz adres wraz z wypełnionym „ZGŁOSZENIEM REKLAMACYJNYM”. Urządzenie wysłane do naprawy musi być odpowiednio zabezpieczone na czas przesyłki, dokładnie wyczyszczone oraz wolne od wszelkich szkodliwych substancji zagrażających personelowi dokonującemu napraw. Czas oczekiwania na wycenę naprawy wynosi do 14 dni roboczych. Od momentu zaakceptowania wyceny i otrzymania przez nas urządzenia zobowiązujemy się dokonać naprawy w przeciągu 14 dni roboczych.

Q: Co w przypadku, gdy po otrzymaniu wyceny naprawy urządzenia nie zdecyduję się na jego naprawę?

A: Diagnoza uszkodzeń i wycena naprawy są bezpłatne, czyli w momencie rezygnacji z naprawy urządzenie zostanie tylko odesłane na koszt nadawcy. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy w celu dokonania oględzin, konieczne będzie wyczyszczenie urządzenia z nieszkodliwych substancji. W takiej sytuacji doliczony zostanie koszt czyszczenia. Firma AEA TECHNIQUE przyjmie do sprawdzenia i naprawy wyłącznie przyrządy zaopatrzone w „ZGŁOSZENIE REKLAMACYJNE”, potwierdzające, że ich obsługa nie powoduje zagrożenia dla zdrowia ludzkiego i środowiska naturalnego. Firma AEA TECHNIQUE odeśle nadawcy każdy przyrząd z widocznymi zanieczyszczeniami mogącymi stanowić zagrożenie dla personelu lub bez dołączonego zgłoszenia potwierdzającego czyszczenie/ mycie przyrządu. Jeśli na przyrządzie stwierdzone zostaną inne nieszkodliwe substancje, zostanie on wyczyszczony/ umyty, a właściciel przyrządu zostanie obciążony kosztami tej usługi.

Q: Ile wynosi okres gwarancyjny na zakupione u Państwa urządzenia?

A: Gwarancja na wszystkie rotametry z naszej oferty wynosi 12 miesięcy. Szczegóły określające warunki gwarancji umieszczone są w karcie gwarancyjnej.

Q: Kupiłem od Państwa urządzenie, ale pomyliłem się przy podawaniu średnicy przyłącza, czy mogę urządzenie zwrócić albo wymienić na inne?

A: Niestety nie przyjmujemy zwrotów, dlatego też prosimy o przemyślane zakupy.

Q: Wysłana przez Państwa paczka z zakupionymi urządzeniami dotarła do mnie z opóźnieniem, a w dodatku rotametr uległ uszkodzeniu. Co mam zrobić?

A: W chwili nadania paczki firmą kurierską zawsze informujemy o tym fakcie naszych klientów, przekazując m.in. informacje takie jak: nazwa firmy kurierskiej, numer paczki oraz datę dostawy. Od chwili nadania paczki nie ponosimy odpowiedzialności za czas i jakość usługi. Odpowiedzialność ta spada na firmę kurierską, której usługi wynajmujemy w Państwa imieniu. Wobec tego wszystkie zażalenia związane z opóźnieniem przesyłki lub uszkodzeniami powstałymi w transporcie prosimy kierować do firmy kurierskiej. Dodatkowo przypominamy, że w chwili dostarczenia przesyłki mają Państwo prawo dokonać oględzin stanu zewnętrznego paczki, i w przypadku widocznych uszkodzeń świadczących o możliwości uszkodzenia zawartości, odmówić jej przyjęcia.

Q: Posiadam rotametr ze skalą dla powietrza dla normalnych warunków pomiaru (1,013 bar abs; 20 stC) – czy mogę go użyć dla innego gazu, i w jaki sposób przeliczyć jego wskazanie?

A: Standardowo rotametry kalibrowane są dla powietrza w tzw. normalnych warunkach (temp. 20 °C i ciśnienie 1,013 bar abs). Możliwe jest jednak użycie takich rotametrów także dla innych warunków roboczych i innych gazów. W takim przypadku wskazanie rotametru należy przemnożyć przez współczynnik wynikający z przeliczeń gęstości gazu, jego temperatury roboczej oraz ciśnienia roboczego. W tym celu można skorzystać ze „WZORÓW OBLICZENIOWYCH”.

 

 

 

 

2015-11-23